יום שישי, 24 ביולי 2015

מה לעשות בקוד QR?

לכאורה מדובר בשאלה די טיפשית ברור לנו מה ניתן לעשות בקוד QR - לצור קישור לכתובת אינטרנט שאפשר לקרוא אותה מסמארטפון. הכתובת יכולה להיות כל קישור לדף אינטרנט ובכלל זה תמונה או כתובת דואר אלקטרוני.
(אזהרה: גם גורמים זדוניים המשתמשים בקוד QR לפישינג או להפצת תוכנות זדוניות יודעים זאת לכן יש לסרוק רק קוד QR שאתם בטוחים במקורו)

שימוש ראשון שניתן לעשות בו למשל באתר אינטרנט לשים קוד QR ליצירת קשר, לדף הקשר או לכתובת דוא"ל בשני המקרים הטלפון יתנהג באופן שונה (אני משער כך לא ביצעתי בדיקה מדוקדקת): 
  • אם מדובר בדף צור קשר של האתר הוא יפתח אותו בדפדפן.
  • אם מדובר בכתובת דואר אלקטרוני הוא יפתח את תוכנת הדוא"ל.
שימוש שני לשים אותו על כרטיס ביקור.
במקרה זה במקום לצלם או לסרוק את כל הכרטיס הוא סורק רק את קוד QR, שיכול להיות תמונה של הכרטיס או פשוט כתובת דוא"ל של בעל הכרטיס.

אלו שימושים שאנשים ודאי חשבו עליהם וכבר ראיתי קודי QR על כרטיסי ביקור.
אבל עלה לי רעיון מדוע לא להביא את הקדמה למקום אחר.
שמחירי הסמארטפונים יורדים לרבים (או לרובם) יש יכולת לסרוק קוד QR.
למה לא לצרף בתחתית הזמנה לאירוע קישור למפה או לStreet view או לתמונה של מקום אם ישנה.
ב-Google maps מתחת ללוויין יש תפריט נפתח וניתן לבקש להציג תמונות שמשתמשים צילמו והעלו ל-Panoramio (שירות תמונות שגוגל רכשה לפני מספר שנים) .

הכתובת מסומנת בראש סיכה אדום בלחיצה ימנית בעכבר אנו מקבלים את האפשרות לקבל הנחיות להגעה (Directions) אם נבחר את זה נקבל ראש סיכה ירוק ואם נבצע גם עליו לחיצה ימנית ונבחר SEND נקבל חלונית של התוכן שיישלח לא נלחץ על שלח אלא נעתיק את הכתובת הארוכה ונשתמש בה ליצירת קוד QR.

מדוע לא ביצעתי Send מראש הסיכה האדום?! כיוון שאז מופיעה מפה מוקטנת. אם אצור מהכתובת שלה קוד QR הוא יהיה לפיסה מהמפה שבה נמצא היעד, בעוד שמראש הסיכה הירוק קוד QR יוביל למפה ב-Google maps המשתמש יוכל לבקש הנחיות ולראות את הסביבה ודרכי ההגעה.

ראיתי בספר רכב דף שלם שהוא קודי QR שהם קישור לסרטון הדרכה ביוטיוב.
זה אומר שאם יש לך מספר סרטוני הדרכה אתה יכול לצמצם אותם לדף אחד של קודי QR שיהיו נגישים לטלפון סלולרי.

ישנם הרבה אתרים ליצירת קודי QR הבולטים הם Google URL Shortner  ו- bitly. כמובן יתרונם בכך שיש להם יכולת סטטיסטיקה על הצפייה בקוד.

סקירה טובה על מקצרי URL תוכלו למצוא באתר של ענבר יסעור

עוד דוגמאות למה ניתן לעשות עם קוד QR
25 Fun Ways to use QR Codes

מה זה קוד QR?

האם קודי QR בטוחים (אנגלית)
לסיום, מומלץ תמיד ללחוץ רק על קישורים שאתם בטוחים במקורם וזה כולל קוד QR.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה